El movimiento Bauhaus y su proyección en la cultura del siglo XX
Abstract
Aquel llamado que haría Walter Gropius a artistas consagrados por un quehacer plástico, lúcido y renovador, a integrar la primera Escuela de Diseño Integral organizada en nuestro mundo occidental (con excepción de los constructores de catedrales) en el Weimar de 1919, tendría repercusiones y proyecciones insospechadas para el desarrollo de la concepción creadora en las diferentes categorías del diseño, tanto industrial como artesanal, y también en el desarrollo de las artes visuales en general y de la arquitectura en particular.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The content of the articles published in each issue of Arquitecturas del Sur is the sole responsibility of the authors and does not necessarily represent the opinion of University of the Bío-Bío.
The authors will maintain their copyright; however, they will guarantee the journal the right to first publication and dissemination of their work. The publication of the article in Arquitecturas del Sur will be subject to the Creative Commons International license (CC BY-SA) that allows others to adapt: remix, transform and build on the material for any purpose, even commercially; share: copy and redistribute the material in any medium or format, as long as the authorship and first publication in this journal are acknowledged by citing them correctly, and their new contributions are under a license with the same terms.