Characterization of corporate information disclosed by the chilean SADP through their websites
DOI:
https://doi.org/10.22320/hem.v19i1.4160Keywords:
Disclosure, Transparency, ChileAbstract
The purpose of this study is to demonstrate, through financial and non-financial variables, the information provided by professional sports organizations that today compete in the honor division of chilean soccer. Among the main results observed that in this sector there is still no culture of transparency, there is a large difference in large part of the dimensions investigated between some organizations and others, leaving clubs that have historically been among the ranking of the best companies called great. The conclusions lead us to think that there is still a greater awareness about financial and non-financial disclosure on the websites, which must be accompanied by greater regulation in this regard.
References
Allam, A. y Lymer, A. (2003). Developments in Internet financial reporting: review and analysis across five Developer countries. Journal International of digital accounting research 3 (9), 165-199.
Ashbaugh, H., Johnstone, K. y Wartfield T. (1999). Corporate reporting on the Internet. Accounting horizons 13 (3), 241-257.
Bonsón, E. y Escobar, T. (2004). La difusión voluntaria de información financiera en Internet. Un analisis comparativo entre Estados Unidos, Europa del Este y La Unión Europea. Revista de financiación y contabilidad, XXXIII(123), 1063-1101.
Caba y Castillo. (2003). La Divugación Digital de la Información Financiera. Caso de las Compañias Colombianas Cotizadas en la bolsa.
Caba, C. y Castillo, C. (2002). Las empresas cotizantes en el mercado de capitales mexiacno ante los nuevos instrumentos de comunicacion de la información finnaciera. Hitos de ciencias económico administrativas(22), 103-112.
Cárcava y García. (2003).
Collier. (2008).
Deller, d., Stubenrath, M., Weber, C. y Wolfgang, J. (1999). A survery on the use of the Internet for investor relations in the USA, The UK and Germany. the European Accounting review, 351-364.
Drebency, R. y Rahman, A. (1999). The Determinants of the Internet as a Volutary disclosure medium.
Friedman. (1962).
Gandía y Pérez. (2005). e-Gobierno Corporativo y transparencia en las sociedades cptizadas españolas.
Gandía,J. (2001). La divulgación de iformación en la era digital. AECA.
Gowthorpe, C. (2004). Asymetrica Dialogue? Corporate financial reporting via the internet. Corporate Comunications an international journal 9 84), 283-293.
Hugo Moraga y Fernando Morales. (2009). ANALISIS DE CONTENIDO SOBRE LA DIVULGACION DE INFORMACIO0N REFERETE A LA SUSTENTABILIDAD DE LAS EMPRESAS. CONTABILIDAD, AUDITORIA E IFRS, 75-86.
IASC. (1999). Discussion paper. Business reporting on the internet, 103.
Jara y Carrasco. (2015). Información Financiera en la Industria del Fútbol Chileno: ¿Oportuna, Comparable, Confiable y Transparente? Contabilidad y Sistemas.
Lymer, A., Debreceny, R., GRay, G. L., & Rahman, A. (Londres). Bussiness reporting on the internet. Londrés: International Accounting Standards Comittee, 113.
Malgioglio. (2013).
Mendes da Silva, W. y De Lira Alves. (2004). The voluntary disclosure of financial information on the internet and the firm value effect in companies across Latin America. 13th International symposium on ethics, business and society.
Morales y Jarne. (2009). e-GOBIERNO CORPORATIVO: EVIDENCIA EN CHILE SOBRE LAQ DIVULGACION DE INFORMACION EN INTERNET.
Morales, Gonzalez y Vega. (s.f.). TRANSPARENCIA INFORMATIVA: OPCIONES PARA LAS ORGANIZACIONES SIN FINES DE LUCRO. CONCEPCION.
OCDE. (2004a). principles of corporate governance.
Spaul, B. (1997). Corporate dialogue in the digital age. London: Institute of Chartered: ICAEW.
Yeni Gonzalez, D. V. (s.f.). Transparencia Informativa: Opcoines para las Organizaciones sin Fines de lucro. Contabilidad, Auditoria.
Ashbaugh, H., Johnstone, K. y Wartfield T. (1999). Corporate reporting on the Internet. Accounting horizons 13 (3), 241-257.
Bonsón, E. y Escobar, T. (2004). La difusión voluntaria de información financiera en Internet. Un analisis comparativo entre Estados Unidos, Europa del Este y La Unión Europea. Revista de financiación y contabilidad, XXXIII(123), 1063-1101.
Caba y Castillo. (2003). La Divugación Digital de la Información Financiera. Caso de las Compañias Colombianas Cotizadas en la bolsa.
Caba, C. y Castillo, C. (2002). Las empresas cotizantes en el mercado de capitales mexiacno ante los nuevos instrumentos de comunicacion de la información finnaciera. Hitos de ciencias económico administrativas(22), 103-112.
Cárcava y García. (2003).
Collier. (2008).
Deller, d., Stubenrath, M., Weber, C. y Wolfgang, J. (1999). A survery on the use of the Internet for investor relations in the USA, The UK and Germany. the European Accounting review, 351-364.
Drebency, R. y Rahman, A. (1999). The Determinants of the Internet as a Volutary disclosure medium.
Friedman. (1962).
Gandía y Pérez. (2005). e-Gobierno Corporativo y transparencia en las sociedades cptizadas españolas.
Gandía,J. (2001). La divulgación de iformación en la era digital. AECA.
Gowthorpe, C. (2004). Asymetrica Dialogue? Corporate financial reporting via the internet. Corporate Comunications an international journal 9 84), 283-293.
Hugo Moraga y Fernando Morales. (2009). ANALISIS DE CONTENIDO SOBRE LA DIVULGACION DE INFORMACIO0N REFERETE A LA SUSTENTABILIDAD DE LAS EMPRESAS. CONTABILIDAD, AUDITORIA E IFRS, 75-86.
IASC. (1999). Discussion paper. Business reporting on the internet, 103.
Jara y Carrasco. (2015). Información Financiera en la Industria del Fútbol Chileno: ¿Oportuna, Comparable, Confiable y Transparente? Contabilidad y Sistemas.
Lymer, A., Debreceny, R., GRay, G. L., & Rahman, A. (Londres). Bussiness reporting on the internet. Londrés: International Accounting Standards Comittee, 113.
Malgioglio. (2013).
Mendes da Silva, W. y De Lira Alves. (2004). The voluntary disclosure of financial information on the internet and the firm value effect in companies across Latin America. 13th International symposium on ethics, business and society.
Morales y Jarne. (2009). e-GOBIERNO CORPORATIVO: EVIDENCIA EN CHILE SOBRE LAQ DIVULGACION DE INFORMACION EN INTERNET.
Morales, Gonzalez y Vega. (s.f.). TRANSPARENCIA INFORMATIVA: OPCIONES PARA LAS ORGANIZACIONES SIN FINES DE LUCRO. CONCEPCION.
OCDE. (2004a). principles of corporate governance.
Spaul, B. (1997). Corporate dialogue in the digital age. London: Institute of Chartered: ICAEW.
Yeni Gonzalez, D. V. (s.f.). Transparencia Informativa: Opcoines para las Organizaciones sin Fines de lucro. Contabilidad, Auditoria.
Downloads
Published
2020-05-29
Issue
Section
Artículos de Investigación
