Does the future metro line impact the prices of apartments? A study for Ñuñoa and Santiago Chile

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22320/07183607.2018.21.38.07

Keywords:

Hedonic prices, real state attributes, Santiago of Chile

Abstract

The research seeks to discuss the impact on the price of new apartments, estimating the effect of the distance to metro stations, from the new line 3. The study will be carried out specifically at the Parque Almagro, Matta and Irarrázaval stations, under the premise that the metro stations generated an anticipated capitalization in the price. Different analyzes are carried out, from the determination of similarity of prices according to their distance to the stations, to the generation of multivariate regressions, hedonic price. It is concluded that in the area there is a measurable impact on the price of the distance to the metro station, expressing itself with a positive factor in the hedonic regression.

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Author Biographies

Carlos Andres Aguirre-Nuñez, Escuela de Construcción Universidad de las Américas, Chile.

Constructor Civil UC, Máster en gestión y valoración urbana (UPC), estudiante Doctorado en Gestión y Valoración urbana en el Centro de Política de Suelo y Valoraciones (UPC)

Christian Alexis Sandoval-Fernández, Escuela de Construcción Civil, Universidad Mayor, Chile.

Constructor Civil

Jorge Alliende-Barberá, Escuela de Construcción Civil, Universidad Mayor, Chile.

Director Escuela de Construcción Civil, Académico Universitario

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Published

2018-11-30

How to Cite

Aguirre-Nuñez, C. A., Sandoval-Fernández, C. A., & Alliende-Barberá, J. (2018). Does the future metro line impact the prices of apartments? A study for Ñuñoa and Santiago Chile. Urbano, 21(38), 84–95. https://doi.org/10.22320/07183607.2018.21.38.07

Issue

Section

Artículos